torsdag 27 maj 2010

Dag 67, 2010-05-27

[21:20]
Idag tänkte jag bara kort skriva lite om dagarna som gått och hur jag har tillbringat kvällen.

Tisdag till torsdag har jag legat på ett väldigt lågt kaloriintag, med nästan enbart protein. Det har gått väldigt bra faktiskt. Det var mest idag jag började känna av det i form av humörsvängningar, men det var väl egentligen inte så farligt.

Sedan jag kom hem från jobbet har jag tillbringat kvällen med att laga mat inför morgondagen. Jag ska som vanligt käka 6 mål, men istället för 6 lagade mål som jag har gjort de senaste dagarna så ska jag endast äta 4 lagade. Det räckte dock för att hålla mig kvar i köket i ca 1½ timme. Jag skulle både steka nötfärs och wokgrönsaker, koka ris och fixa kyckling i ugn. Det tar sin lilla tid. Inte nog med det så blev jag självklart tvungen att ta fram matematikern i mig eftersom allt skulle vägas och sedan vägas om för att ta hänsyn till den vätska som antingen stekts bort eller kokat in. Se bilderna nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar