torsdag 13 maj 2010

Dag 53, 2010-05-13

[21:00]

har jag gjort ytterligare en BIA-mätning. Ni ser resultaten nedan. Mätningen gjordes 2010-05-11 (dag 51).

(Inom parentes = dag 1)
Muskler: 33,2kg (32,8kg) (-0,4kg)
Vatten: 47,1kg (48,2kg) (-1,1kg)
Fett: 11,5kg (15kg) (-3,5kg)

Sammanlagd viktnedgång: 6,4kg 

Viktnedgången i muskler antar jag beror på ett får lågt intag av protein, trots att jag inte har gjort annat än att pumpa i mig protein från alla möjliga håll med kapslar, pulvertillskott och mat. Men nu vet jag ju vad jag ska ändra tills nästa gång!

Viktnedgången i fett och vatten är jag också hyfsat nöjd med. Jag hoppas bara jag flyger ner ytterligare 2-2,5kg nu sista 2½ veckan. Men det återstår ju att se hur det går med det.

I övrigt så märks det bland annat på blodådror och konturer att jag kommer i bättre form. Det är en fröjd för ögat att glo in i spegeln på gymmet när man kör sista övningen för dagen, låt säg' ett axel-/biceps-/magpass, som idag. :-)

tal om annat så beställde jag även de sista kosttillskotten för denna deffperioden - 1 burk TF BCAA och en burk TF Pro Kalcium Pyruvat (samma som PF Pyrulean jag har använt tills nu, fast snäppet bättre). Anledningen till att jag numera beställer från TF (TopFormula) är att PF (Proteinfabriken) har lagt ner sin verksamhet i Sverige och på grund av detta så har fraktkostnader och avgifter höjts. Samtidigt upptäckte jag nu att TFs Kalcium Pyruvat innehöll 33 % mer kalcium pyruvat per kapsel än vad PFs gjorde, samtidigt som de är mycket billigare!

Nu dröjer det inte länge innan bilderna (före/efter) flyger upp här på bloggen. Stay tuned. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar